Space Pod / Flare"Jumbo", e.g. for VW Crafter, Fiat Ducato etc.

€299.00 *

Prices incl. VAT plus shipping costs

Ready to ship today,
Delivery time appr. 1-3 workdays

  • 21637
Longsleeper for the rear side panel with the flare, the vehicle width is widened by... more
Product information "Space Pod / Flare"Jumbo", e.g. for VW Crafter, Fiat Ducato etc."
  • Longsleeper for the rear side panel
  • with the flare, the vehicle width is widened by approx. 100 mm
  • the aerodynamically shaped flare fits the vehicle very well
  • made of multilayer Fibreglass
  • colour: white
  • these extensions are also called Space Pods, flares or body extensions
  • the widening is simply glued onto the bodywork
  • the outer edge can easily be cut or sanded to fit the shape of the vehicle
  • The flare can be installed on the left or right side of the car.

    we have already installed this flare on the following vehicles:
    - Volkswagen Crafter 2nd series
    - MAN TGE
    - Fiat Ducato
    - Citroën Jumper
    - Peugeot Boxer

    optionally there is a mounting frame, if you want to remove the outer support surface completely.

    Dimensions of base area: approx. 1,330 x 580 mm
    dimensions widening: approx. 1.260 x 520 mm
    a material certificate is enclosed!
Read, write and discuss reviews... more
Customer evaluation for "Space Pod / Flare"Jumbo", e.g. for VW Crafter, Fiat Ducato etc."
5 May 2023

Wie hoch sind die Bauteile und welche E-Teile werden benötigt

Die Longsleeper gefallen mir extrem gut aber ich traue dem Ganzen noch nicht. Wieviel Raumgewinn hat man pro Seite und geht die Türe der Beifahrerseite vorbei. Wenn ja welche Teile (VW Teilenummer) braucht man und wo liegt hier der Preis? Danke.
Frank

23 Apr 2023

Gut, Beschreibung hätte konkreter sein können

Habe 2 Verbreiterungen bestellt. Es handelt sich um GFK-Rohteile welche Kratzer und herstellungsbedingte Unebenheiten aufweisen. Von Außen ist an den Rundungen teils die rohe Glasfasermatte zu erkennen. Ich empfehle vor dem Montieren das Lackieren inkl. aller Vorbereitungen. Ansonsten stabile Teile.

22 Apr 2022

Gute Qualität

Erfüllen ihren Zweck und sind leicht einzubauen.
Ich habe die Flares auf beiden Seiten meines Crafter 2 verbaut und komme auf eine Liegefläche von gut zwei Metern.

Hier ein paar Hinweise für die Montage am Crafter 2 auf der Schiebetürseite:
Das Flare muss hier von innen eingeklebt werden!
Zusammen mit dem erhöhten Rollbock (Der für den Crafter mit Zwillingsbereifung) hat man dann etwa einen Zentimeter Luft zwischen Türe und Flare. Wenn es hier von Außen aufgeklebt wird reicht es nicht!

Ich wünschte es währe in der Beschreibung gestanden, das hättest einige Zeit und nerven erspart.

11 Jan 2022

Preis und Verarbeitung ist Super

Hab für mich und meinen Kumpel je ein Jumbo Flare gekauft. Passt gut. Konnte man sehr schön an die Ecken vom TGE und Crafter anpassen

11 Dec 2021

Spitzen Teil

Hab mir die Verbreiterung für meinen Crafter gekauft. Einbau ging ohne Probleme. Oberfläche ist so gut das ich das Flare nicht lackieren musste.

Write an evaluation
Reviews are published after verification. When checking the reviews, we check whether it is a real customer with a customer number who has also purchased the product from us.
Please enter these characters in the following text field.

The fields marked with * are required.

Viewed